جلسه پرسش و پاسخ آقای امین در جلسه خصوصی همسفران آکادمی

در ادامه جلسه خصوصی همسفران جناب آقای امین دژاکام استاد محترم جهان بینی به سوالات تعدادی از همسفران پاسخ دادند.

منبع همسفران نمایندگی آکادمی



راجع به قلمه زدن در صحبت‌هایی که فرموده بودید بیشتر اشاره کنید؟

از این روش هر دو گروه از آن استفاده می‌کنند یعنی هم نیروهای تخریبی قلمه می‌زنند برای اینکه بتوانند از این روش انرژی دریافت کنند که نتیجه‌اش برای آن‌ها خوب است ولی برای انسان که تاریکی در درون انسان است نتیجه‌ای بد دارد. در باغبانی که در اینجا همان پرورش رهجو است هم انجام می‌دهند نوع مثبت هم است مثلاً یک استاد خوب ممکن است یک نیشتر و ضربه‌ای بزند و کیفیت و یا خاصیت رهجو یا شخص بهتر شود درواقع پیوند میمون زده شود، ارتباط با انسان‌های خوب برقرار کند و با معلم خوب و بعدش یواش‌یواش محصولاتش بهتر و بهتر شود، این را می‌خواهم بگویم که توانایی‌های انسان چیز ثابتی نیست همان وادی دهم؛ این بستگی دارد که ما کدام مسیر را انتخاب کنیم باید به این تشخیص برسیم که کدام‌یک از این‌ها هست.

چگونه می‌شود تشخیص داد که عمل سالم چیست؟

من خودم همیشه قبل از اینکه کاری انجام دهم به حسم نگاه می‌کنم یه وقتی می‌بینید کار غلط است ولی دلش می‌خواهد آن کار را انجام دهد می‌داند با آن شخص اگر برخورد کند حالشو می تونه بگیره و توانش رو هم داره ولی خودش می دونه این کار غلطه؛ یعنی اگر انسان انرژی داشته باشه میتونه کار غلط رو انجام بده؛ شنیدید که میگن فلانی زبون درآورده؛ موقع ای که شخص اعتماد به نفس و انرژی کسب می‌کند زورش زیاد می‌شود. بعد ممکنه شخصی که مقابلش حرف می‌زند بهم می‌ریزد و از روی خشم و تنفر به‌طرف حمله می کنه و طرف را مغلوب می‌کند ولی انرژی زیادی را از دست می‌دهد؛ یعنی بهای سنگینی بابت آن پرداخت می‌کند؛ پس قبل از اینکه کاری انجام دهد به حسش نگاه می‌کند چون حس معمولاً درست می‌گوید. باید تصویرسازی کند که این کاری که انجام می‌دهد واقعاً خوب است اگر دید خوب نیست بهش زمان بدهد مثلاً یه جاهایی با توجه به مسئولیتمان یک تخلفی انجام می‌دهد همان موقع می‌خواهیم یه چیزی بگیم که زودتر اصلاح شود این‌ها همه حقه‌های نفس است. خیلی وقت‌ها شده چیزی را می‌خواستم بگویم ولی صبر کردم یک هفته از آن موضوع گذشته بازهم نگفتم بعد دیدم طرف تغییر کرد و اصلاح شد. گاهی اوقات هم همان لحظه یه حرفی زدم پس از سه چهار روز گفتم این چه‌کاری بود که من کردم. پس به حستان اعتماد کنید. ممکنه زمانی شخصی بخواهد کار اشتباهی انجام دهد که در تُن صداش ارتعاش به وجود می‌آید.

فرزندم به کنگره نمی‌آید و اذیت و آزار فراوانی دارد و در فشار زیادی هستیم؟

ببینید که یک جایی خود پیامبران بزرگ حریف بچه‌های خود نمی‌شدند چقدر حضرت نوح با خدا به خاطر فرزندش راز و نیاز کرد که آخر خداوند فرمود که اون عمل نامبارکی است. فرزندمان برای ما خیلی عزیز است تمام تلاشمان را می‌کنیم که بهترین باشد راه را به او نشان می‌دهیم با او همراهی و دلسوزی و فداکاری می‌کنیم. الان راه درمان هست بیست سال پیش که چنین چیزی نبوده وقتی همه این‌ها هست و انتخاب نمی کنه دیگر چیزی روی دوش شما نیست که ما حتماً باید اصرار کنیم که بیاید و درمان شود ما باید صبر کنیم و به آموزش گرفتن خودمان مشغول باشیم ممکن است یوم الفصل او نرسیده باشد انسان برای اینکه از تاریکی جدا شود باید یوم الفصلش برسد مثل انگوری که الان ترش است ولی بعد از مدت چند هفته شیرین می‌شود. همه کارها را انجام می‌دهی ولی صبر را هم باید پیشه کنی و با صبر و حوصله و آموزش‌هایی که می‌گیریم رفتار کنیم.

مسافرم سه سال و نیم هست که آزاد و رهاست 18 سال ازدواج کردیم و فرزندی نداریم؛ در مراسم رونمایی از کتاب آقای دکتر مغاری راجع به درمان برخی بیماری‌ها ازجمله ناباروری توضیحاتی دادند آیا این مسئله در مورد ما هم صدق می‌کند؟

اینها را الان نمی‌توانیم قطع به یقین بگوییم خیلی‌ها در کنگره به درمان اعتیاد رسید‌ند و در کنارش مشکل ناباروری آن‌ها حل شد. خیلی از بیماری‌ها وجود دارد ولی ما نمی‌توانیم اقدام کنیم چون شما الان به یک نفر که مصرف‌کننده نیست و به آن شخص OT دهید شما را به زندان می‌برند و می‌گویند شما کسی را که سابقه مصرف مواد نداشته معتادش کردید و معتاد کردن انسان جرم است کسی که به کنگره می‌آید داستانش فرق می‌کند پس بنابراین نمی‌توانیم در خیلی از حوزه‌ها وارد شویم ما یک نفر را بیاوریم OT دهیم و رفت دبه کرد و از شما شکایت کرد شما چه می‌خواهید بگویید؛ بنابراین تا این نظریه ازنظر علمی به اثبات نرسیده برای خیلی از بیماری‌ها که استفاده شود نیست.

عمل سالمی که انسان را نرم می‌کند همیشه بخشش است یا چیزهای دیگری هست؟

یه بخش بخشش است اگر بخواهم تقسیم‌بندی و خلاصه کنم یک جاهایی انسان نباید ببخشد و جاهایی باید ببخشد. بخشش یه جاهایی جایز نیست شما اگر جایی بخشید اشتباه کردید یک ضلعش بخشش است یک ضلعش احقاق حق هست شما باید یک جا بری و حقت رو بگیری مثل کاری که آقای مهندس کرد کتابشان را که نوشتند رفتند شکایت کردن و زمین‌هایشان را پس گرفتند آنجا اگر می‌بخشید آن بخشش نبود ترس بود عمل سالم این بود که به دادگاه بره مبارزه کنه و حقش رو بگیره ضلع دیگه هم دارد، یه زمانی انسان یکسری کارهایی را انجام داده باید جبران خسارت کنه زمانی که مقصر است بخشش معنی ندارد باید برود تاوان پس دهد. پس انسان یک جاهایی توبه یا بازگشت و یا جبران خسارت دارد بر اساس اینکه در کدوم شرایط هستیم باید یکی از این سه تا را انتخاب کنیم تا آن اتفاق برایمان بیفتد.


تهیه گزارش همسفر زری لژیون چهارم

عکس از همسفر نرگس لژیون بیستم

همسفران نمایندگی آکادمی





طبقه بندی: مطالب آموزنده، 

تاریخ : جمعه 6 مهر 1397 | 05:02 ب.ظ | نویسنده : زهره | نظرات
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.