تبلیغات
همسفران وادی عشق - گزارش عملکرد لژیون روز دوشنبه 97/05/01

به نام قدرت مطلق الله

روز دوشنبه مورخ 97/05/01 لژیون هشتم همسفران شعبه شیخ بهایی با حضور صمیمی  جمعی از همسفران و استادی خانم زهره با دستور جلسه:  سی دی شرک و کبر  آغاز به کار نمود.

شرک با نقض فرمان بوجود می آید وقتی فرمان خداوند را نقض می کنی و شریکی در فرمانروایی خداوند قرار می دهی خداوند می آید شریکی در فرمانروایی شهر وجودی خودت قرار می دهد به همین دلیل است که خیلی وقتها در این موقعیتهایی قرار می گیریم ، مثلا می گوییم می خواستم بیایم کنگره اما نشد ، می خواستم این کار را انجام ندهم ولی مجبور شدم که انجام دهم، ...  این وقتهایی است که خودتان نیستید و شریک دارد برای شما انتخاب می کند دست خودتان نیست و برای اینکه فرمانروای شهر وجودی مان را همش در اختیار خودمان قرار بدهیم راهی نیست مگر اینکه بخواهیم از ضد ارزشها دوری کنیم.

نکته بسیار زیبایی که در سی دی هست اینستکه حالا هر مقداری که انسان فرمان عقلش را با کسی شریک کند به همان اندازه در عذاب و رنج است .


در ابتدا خانم زهره چند پیام  از طرف مرزبانان محترم بیان فرمودند :

1-     سفر اولی هایی  که دو جلسه پشت سر هم غیبت داشته باشند و یا یک هفته در میان می آیند و یا زیاد غیبت می کنند حذف می شوند . 2- برای آزمون های روز پنج شنبه باید لیست تهیه شود . 3- همسفران باید از تمام نوشیدنی های کنگره استفاده  کنند روز پنج شنبه طعم خاص خودش را دارد و روز دوشنبه طعم خودش را دارد و شرکت در ورزش طعم  خودش را و باید از تمامی نوشیدنی ها استفاده کنیم و نباید به یک طعم بسنده کنیم. 4- به همان اندازه که رعایت حرمت ها در شعبه مهم هستند در زمین ورزش هم به همان اندازه رعایت حرمت ها مهم هستند. چه راهنما و چه همسفرها به هیچ عنوان به همدیگر در زمین ورزش مشاوره ندهند 5- در زمینه شطرنج ، خوشنویسی اگر کسی هنری دارد به مرزبانی معرفی کنید.

خانم زهره سوال کردند: چه افرادی از زندگیشان لذت می برند ، چه خصوصیاتی دارند؟

افراد باید به نقطه ای برسند که دوست داشته باشند جای خودشان باشند ، هیچ وقت دلم نخواهد که جای دیگری باشم ، دلم نخواهد که شوهرم کس دیگری باشد ، بچه ام کس دیگری باشد فلان شغل را داشته باشم .... خواسته داشته باشم .اما همین موقعیت که هستم دلم بخواهد جای خودم باشم . اما باید خیلی سختی بکشید و باید بها بدهید برای رسیدن به خواسته تان ما باید اینقدر تلاش کنیم که دوست داشته باشیم جای خودمان باشیم .

در سی دی دبه آقای مهندس گفتند:انسان هایی که در صراط مستقیم هستند از هیچ چیزی نمی ترسند ، یعنی اگر شما از چیزی نگران هستید و می ترسید بدانید که در صراط مستقیم نیستید. در سخت ترین شرایط زندگی به خودتان بگویید من در صراط مستقیم حرکت می کنم و از هیچ چیزی پروا ندارم . چه کسانی در صراط مستقیم حرکت می کنند ؟کسانی که تلاش می کنند و می دانند که یکسری اشکالات در درونشان هست ، صراط مستقیم مبدأ ، هدف و مقصد دارد . مبداش اینکه من تشخیص بدهم که یکسری ضد ارزش دورن من هست و دارم سعی می کنم که آنها را انجام ندهم چون دارم سعی می کنم و می خواهم آدم خوبی باشم، مطمئن باشید نیروهای باز دارنده اجازه نمی دهند . پس نباید از چیزی پروا داشته باشیم .

 کلید تمامی مشکلات من و تمامی رهجوها در وادی ها نهفته است . آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم .آقای مهندس در قالب سی دی ، کتاب به ما می گویند و ما هی می گوییم چه کار کنیم چه کار نکنیم ؟ این کار را بکنم درست است یا اشتباه ....؟اما کلید همه این قفلها در دست ماست و ما خیلی وقتها از آنها غافل هستیم . و چون از اینها غافل هستیم فکر می کنیم علت حال خرابی ما مسافرانمان هستند و به دنبال حال خوش خودم در تغییر کردن دیگران هستم .در صورتی که حال ما خوب نمی شود حال خوش خودت، دست خودت است. وادی یازدهم می گوید می خواهی حالت خوب شود باید مرتب درحال حرکت باشی ، مرتب در حال جوشش باشی ، مرتب باید در حال آموزش گرفتن باشی .

منابع اطلاعاتی صحیح در مسیر دانایی یعنی چه ؟ من قبل از کنگره مرتب د رحال کسب کردن اطلاعات بودم که ببینم چطور مسافرم را درمان کنم. یک لحظه دست از تلاش برنداشتم اما چرا به نتیجه نمی رسیدم ، چون منابع  اطلاعاتی صحیح نبود و در نتیجه با تفکر غلط در یک مسیر غلطی حرکت می کردم .

غیر ممکن است کسی در کنگره باشد و آنچه آقای مهندس می گوید و راهنمایی می کند اجرا کند و حالش خوب نشود و اگر هنوز حالمان بد است بدانیم که خیلی  از آنها را اجرا نکرده ایم . دومین چیز اختلاف پتانسیل است ما باید مرتب انرژی داشته باشم که بتوانیم مشکلات زندگی مان را حل کنیم و از آنها رد شویم . اختلاف پتانسیل با تغییر جایگاه ایجاد می شود . باید شروع کنید به خدمت کردن و اگر خدمت کردم و دیدم هیچ تغییر در من ایجاد نشد بدانم که بدون هدف خدمت کردم . اصلا نمی دانم که به چه کسانی دارم خدمت می کنم . افرادی که اینجا هستند نیازمندترین افراد جامعه مان هستند . درمانده ترین بودند که وارد اینجا شدند و الان انسانهایی هستند که می خواهند انسان شوند .وقتی با این هدف و با این نگاه خدمت کنیم مطمئن باشیم که حالمان خوب می شود و آن وقت چایی که در مهمانی می دهیم با چایی که در کنگره می دهیم خیلی فرق می کند . آن وقت حس قشنگی دریافت می کنیم .

سومین چیز می گوید که اگر می خواهید از زندگی ات لذت ببری ،اگر می خواهی زندگی داشته باشی که سرشار از شادی و شعف باشد، اگر می خواهی جای خودت باشی باید به دیگران خدمت کنی باید آنچه را از کائنات دریافت می کنی ، در حال باز پرداخت باشی. اینها قانون کائنات است و ما چه بخواهیم چه نخواهیم برای ما اجرا می شود .

سی دی شرک

همسفر الهام : شرک به صورت پنهانی وارد میشود مثل مورچه ای که روی سنگ راه می رود به این لطافت که انسان اصلا متوجه نمی شود که دچار شرک شده است. شرک همان شریک قائل شدن است .

همسفر زینب : زمانی شرک اتفاق می افتد که ما یکسری خواسته های نامعقول داریم و با کارهای ضد ارزشی که انجام می دهم آنها را دنبال می کنم مشرک کسی است که به فرامین الهی عمل نمی کند و به فرمان نیروهای شیطانی یا نیروهای بازدارنده گوش می کند و آنها را اجرا میکند.

با اینکه خداوند وجود دارد در فرمانروایی قدرت مطلق تردید دارد و کس دیگری را پیدا می کند و می گوید که خواسته هایم  را اجرا کن. عکس العمل آن این که در وجود خودش یک شریکی بوجود می آید یعنی در فرمانروایی خودش یک شریکی بوجود می آید و سر آغاز خیلی از بیماریها می شود . طبق قانون عمل و عکس العمل چون شریک بوجود آمده دامنه انتخابش هم پایین می آید وقتی انتخاب نصف می شود کارش جلو نمی رود و احساس خستگی می کند .

و برای اینکه از این حالت در بیاید باید دوباره فرمانروایی را به خداوند بدهد یعنی از فرامین الهی پیروی کند و از ضد ارزشها دوری کند تا دوباره به فرمانروایی خود دست پیدا کند . و این فرآیند تدریجی است و باید پرهیزکاری کنیم و به سمت ارزشها برویم .

همسفر زهرا (1): ما باید معنی کلمات را دقیق بدانیم تا برداشت درستی از آنها داشته باشیم.

همسفر زهرا 2:آقای امین گفتند به جای اینکه روی ترتیل خواندن قران تمرکز کنیم، روی معانی آن تمرکز کنیم. با دید دیگری به معانی قرآن توجه کنیم .

 اگر می خواهیم از شرک دور شویم باید پاک دل شویم . باید قوانین و دستورات خداوند را اجرا کنیم و این نباشد که فقط به زبان بیاوریم . باید به عمل در بیاوریم. اگر شریک داشته باشیم اسیر ماده می شویم و اگر بخواهیم ماده را رها کنیم باید از اسارت آن بیرون بیاییم . شرک نوعی اسارت است که دامنه انتخاب و اختیار ما رامحدود می کند .

خانم زهره  : آقای امین گفتند که قران یک کتابی است که بی نهایت عظیم است ولی چرا خیلی از آن فرار می کنند ؟ یا خیلی بصورت نمادین از آن استفاده می کنند؟

علتش این است که از خیلی از کلمات در قرآن برداشت اشتباه داریم.آیات قران را دو قسمت می کنند. می گویند یک سری از آیات قران قوانین را برایمان می گویندو محکمات هستند و یکسری که داستان و تمثیل است اینها متشبهات قرآن هستند .اگر در اینها ( متشبهات) یه موقع اشتباهی شود اشکالی ندارد اما آیاتی مثل «هم فیها خالدون »جزء قوانین است که اینطور تفسیر شده که تا ابد در دوزخ می مانی. و در جایی دیگر می گوید: که اگر ذره ای نیکی کنی، به تو بر می گردد و اگر ذره ای بدی کنی ،به خودت بر می گردد. پس اینجا چه می شود .؟

سوال می کنی اگر من تا ابد در جهنم می روم پس ذره کار خوبم چه می شود ؟ و اینجا تناقض بوجود می آید و خیلی ها متوجه نمی شوند و از قرآن فرار می کنند.

 قرآن یک کتاب جاری است یعنی برای همه زمانها و برای همه انسانها است . اما اگر اینجور باشد در زمان ما که دیگر بت پرست نیست و مشرک فقط کسانی بودند که بت می پرستیدند یا کافر کسانی هستند که به خدا ایمان نداشتند. پس الان بعضی از آیات قران نباید به درد ما بخورد ؟!. در صورتی که تک تک آیات قران در همه زمانها باید به درد ما بخورد و ما بتوانیم به عنوان بزرگترین معلم از آن استفاده کنیم.

مشرک به معنی شریک و در ادامه اولین جمله ای که گفتند این است که خداوند کسی را که شرک بورزد هیچ گاه نمی بخشد یعنی چه ؟

وقتی که میگوید نمی بخشد منظور اینکه در همان دنیا حال بدش نصیبمان میشود .مثلا خداوند فرمان داده که دروغ نگوییم و من به حرف شیطان گوش کردم و دروغ گفتم یعنی شیطان را کنار خداوند قرار دادم پس باید حال بدش را بکشم به همین دلیل گفته می شود که اگر ذره ای کار بد کنید بهتون بر می گردد .اگر دزدی کنم حال بدش نصیبم می شود این یعنی نبخشیدن ؛ یعنی من باید بهای کار اشتباهی که کردم را بدهم .

منشا همه ضد ارزشها شرک است. تشابه انسان با خداوند  این است که خداوند فرمانروای کل هستی است و ما انسانها فرمانروای شهر وجودی خودمان هستیم .

شرک با نقض فرمان بوجود می آید وقتی فرمان خداوند را نقض می کنی و شریکی در فرمانروایی خداوند قرار می دهی خداوند می آید شریکی در فرمانروایی شهر وجودی خودت قرار می دهد و در کنار عقلت شریکی قرار می دهد به همین دلیل است که خیلی وقتها در این موقعیتها قرار می گیریم ، مثلا می گوییم می خواستم بیایم کنگره اما نشد ، می خواستم این کار را انجام ندهم ولی مجبور شدم که انجام دهم، ... خیلی وقتها خواسته داشتید که کاری را انجام ندهید ولی انجام دادید. یا خواسته ای داشتید که انجام بدهید ولی انجام ندادید. این وقتهایی است که خودتان نیستید و شریک دارد برای شما انتخاب می کند دست خودتان نیست و برای اینکه فرمانروای شهر وجودی مان را همش در اختیار خودمان قرار بدهیم راهی نیست مگر اینکه بخواهیم از ضد ارزشها دوری کنیم.

برای روشن تر شدن معنی شرک مثالی می زنم؛ فرض کنید که یک کارخانه ای دارید که با دو نفر دیگر شریک می شوید وقتی می خواهید کاری برای کارخانه انجام دهید به اجازه آن دو نفر هم نیاز دارید و اگر آن دو نفر اجازه ندهند شما نمی توانید کاری انجام دهید اینجا یعنی دامنه انتخاب شما محدود شده اما اگر کارخانه فقط مال خودتان باشد به راحتی هر کاری بخواهید می توانید انجام دهید یعنی دامنه انتخاب شما وسیع است.

حالا هر چه که ما بیشتر نقض فرمان کنیم شریک هایمان بیشتر می شوند و خیلی سخت می شود وقتی نظرات متفاوت می شود. به همین علت است که وقتی سر دو راهی های زندگی می مانیم . نمی دانیم که آیا اینجابریم یا نرویم ؟ این کار را بکنم یا نکنم ؟ دامنه اختیارمان کم می شود چون شریک هایمان زیاد شدند. حالا باید روی ضد ارزشها زوم کنیم. خیلی کارها را انجام می دهیم ولی فکر نمی کنیم که ضد ارزش است . هیچ ضد ارزشی انجام نمی شود مگر اینکه لباس تقوی بپوشد.

نکته بسیار زیبایی که در سی دی هست اینستکه حالا هر مقداری که انسان فرمان عقلش را با کسی شریک کند به همان اندازه در عذاب و رنج است . واین جمله مفهوم عمیقی دارد که باید روی آن خوب فکر کنیم.

مراحل بوجود آمدن شرک :

اول اینکه همه چیز خوب و در حد تعادل است . دوم یک خواسته از طرف شیطان مطرح می شود و می گوید که تو اگر این کار را بکنی خوب می شوی و یکی از ویژگی های شیطان این که سمج است و هی خواسته اش تکرار می کند اگر این کار را بکنی بهتر می شود. سوم اجابت کردن آن خواسته از طرف ما. یعنی وقتی آن خواسته را انجام دادی دیگر شرک اتفاق می افتد.

مراحل خارج شدن از شرک :

اول اینکه باید بهای کار اشتباهی که کردیم را بدهیم اما امید داریم که برگردیم و برای خارج شدن از آن باید معکوس آن کار را انجام دهیم . ببینیم که چه کار اشتباهی انجام دادم که الان حالم بد است . مثلا با دزدی و ربا و رشوه مالی به دست آوردم حال باید با بخشیدن مالم به دیگران سعی کنم از شرک خارج شوم.

پس ما باید فرمانهای خداوند را اجرا کنیم تا مشرک نباشیم نه اینکه فقط با زبان بگوییم به خداوند ایمان دارم  و ایمان داشتن به کلام درست نیست و به عمل است.

وقتی که ما مبحث شرک و کبر و کفر و ... را اینطوری مو شکافی می کنیم به این علت است که بدانیم در ادامه کارهایمان چطور باید حرکت کنیم و بدانیم که هر لحظه در چه نقطه ای قرار داریم.

سی دی کبر

همسفر نگار : کسی که شرک می ورزد برای بهتر شدن موقعیتش این کار را انجام می دهد اما کبر از کبیر می آید. یعنی بزرگ منشی، یعنی می خواهد بگوید که جوهره من ازشما بالاتر است .

وقتی که آدم و حوا شرک ورزیدند و آن عمل اشتباه را انجام دادندیعنی نباید از میوه ممنوعه می خوردند ولی خوردند، خداوند به آنها گفت بروید روی زمین. ولی وقتی شیطان سجده نکرد و کبر ورزید چون گفت جنس من از آتش است اما جنس انسان از خاک است خداوند گفت تو رانده شده هستی یعنی سهمیه نوری که از خداوند می گیری قطع می شود و شیطان گفت من می روم تا ثابت کنم که از انسان برتر هستم . حالا نقطه آغاز خلق جهان تاریکی از کبر شروع می شود که با خلقت انسان هم عرض می شود آنجا که می گوید فالهمها فجورها و تقواها و این معماری خداوند است.

وقتی که نور از شیطان گرفته شد بدون نور نمی تواند کاری کند .برای همین نورش را از دیگران می گیرد و کسانی که با او همراه هستند از آنها نور می گیرد.

کبر یک تفکر و اندیشه است که انسان فکر کند جنسش با بقیه فرق می کند وقتی به این باور رسید که من یک موجودی خارق العاده هستم و مثل اینکه بقیه یک چیزی شان کم است جز رانده شدگان می شود و وارد جهان تاریکی می شود.

تفاوت شرک و کبر: در شرک شخص می خواهد که بهتر باشد به همین خاطر خواسته شیطان را اجابت می کند ولی در کبر شخص مطمئن است که برتر است .

قانون جهان تاریکی با جهان روشنایی فرق می کند کسی که به جهان تاریکی قدم می گذارد یکسری قانون هایی دارد که از آنها پیروی می کند.

کسی که می گوید نژاد ما بالاتر است، آی کیوی ما بالاتر است اگر بروید با خودش صحبت کنید اعتقاد دارد که درست است که ما ایرانی ها آی کیویمان بالاتر است ولی ما بچه های تهران چیز دیگری هستیم فامیل ما چیز دیگری هست، هیچ کس به اندازه من نمی داند یعنی نقطه و مرکز اصلی خودش است.

کسی که می گوید نژاد من برتر است ، فامیل من برتر است نیازمند تایید دیگران است و اگر تایید کردند خیلی خوشحال می شود ولی اگر تایید نکردند حالش بد می شود و درونش طغیان پیدا می کند .

در کلام اله می گوید عرش کبریا ،یعنی انسان می تواند همه صفات خداوند را داشته باشد غیر از صفت کبریا  که فقط مخصوص خداوند است. چون خداوند از همه برتر است .

تا موقعی که انسان با کسانی که از برتر بودن خودشان صحبت می کنند لذت می برد یعنی خودش هم در آن راه است. انسان می تواند تغییر کند همان طور که فلز می تواند به فلز دیگری تبدیل شود انسان هم می تواند حس خودش را به طلا تبدیل کند .

خانم زهره : ما انسانها جنس مان یکی است پس اگر همه در جنس یکی هستند این سوال پیش می آید که آیا دانایان با نادانان برابرند؟آیا بی گناهان با گناهکارانبرابرند؟ نه برابر نیستند جنس همه ما یکی است اما جایگاهایمان است که با هم فرق می کند. جایگاه کسی که در خدمت دیگران است با جایگاه کسی که فقط برای خودش تلاش می کند فرق می کند.

موضوع مورد بحث جلسه بعد: سی  دی کابوس + ادامه جهان بینی 1

نویسنده: همسفر رویا 




طبقه بندی: گزارش عملکرد لژیون، 
برچسب ها: کنگره 60، عملکرد لژیون، سی دی شرک، سی دی کبر،  

تاریخ : جمعه 5 مرداد 1397 | 05:49 ب.ظ | نویسنده : همسفر رویا | نظرات
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.