تبلیغات
همسفران وادی عشق - عملکرد لژیون دوشنبه 95/05/09 سی دی کفر

 به نام خداوند زیباییها

روز دوشنبه مورخ 95/05/09 لژیون هشتم همسفران شعبه شیخ بهایی با حضور گرم جمعی از همسفران سفر اول و دوم و استادی خانم زهره و دبیری خانم فهیمه الف با دستور جلسه: سی دی کفر  اغاز به کار نمود.

پرهیزکاران چه کسانی هستند و  چرا قران کتابی است که در آن  هدایتی است برای پرهیزکاران ؟...

چرا در ماه مبارک رمضان قران خواندن ثوابش بیشتراست  ؟

شرک چیست و چه نتیجه ای دارد ؟

کفر چیست و چه نتیجه ای دارد ؟

به چه دلیل باید دیگران زیباییهای مارا ببینند و خوبیهای ما رو باشد؟....

فرق بین اسلام آوردن و ایمان آوردن چیست؟


در ابتدا همسفران در مورد سی دی کفر مشارکت کردند.

همسفر معصومه : آقای امین گفتند که خیلی ها روزه نمی توانند بگیرند باید روزه درصدی بگیرند بعضی ها ادعا باکلاسی  می کنند و فکر می کنند انسان های روشنفکر روزه نمی گیرند ولی وقتی وارد علم شدیم متوجه می شویم روزه گرفتن برای خیلی از بیماریها خوب است.                  

فواید روزه درصدی : نقطه تحمل انسان بالا می رود و اعتماد به نفس بالا می رود و باعث درمان خیلی از بیماریهاست.

کتاب آسمانی راه گشای خیلی از بیماریهاست باید به معانی قران توجه کنیم باید معنای فارسی هم توجه کنیم ترجمه آقای خرمشاهی خوب است بعضی از ترجمه های خیلی طولانی است بعضی از ترجمه ها خیلی اضافه شده است و شما علاوه بر خواندن به معانی قرآن توجه کنید .

قرآن برای هدایت پرهیزکاران است اگر کسی کار ضد ارزشی کند مطالب برایش مفهومی ندارد و کسی که به سمت تاریکی می رود قدرت جذب مفاهیم قران برایش پایین است و نمی تواند مفاهیم را درک کند .

پرهیزکاران چه کسانی هستند و  چرا قران کتابی است که در آن  هدایتی است برای پرهیزکاران ؟

همسفر الهه : پرهیزکاران یعنی وادی پنجم یعنی اجرای فرامین الهی  . یعنی کسانی که فرامین الهی را اجرا می کنند و از ضد ارزشها دوری کنند حس هایشان باز می شود و می توانند مطالب را بهتر درک کنند هرچه انسان پالایش بیشتری داشته باشد حس هایش باز می شود و مطالب را بهتر درک می کند و هر چه به سمت تاریکی ها برود آن حس را ندارد و دریافتش کم تر می شود .

همسفر معصومه : من وقتی قران را می خواندم درست چیزی متوجه نمی شدم چون حس هایم بسته بود من جهان بینی 2 را و معنای چاکراه ها را قبلا متوجه نمی شدم چون حس هایم بسته بود . و چو ن کارهای ضد ارزشی انجام می دادیم مطالب را درک نمی کردیم .

همسفر مرضیه  : چرا در ماه مبارک رمضان قران خواندن ثوابش بیشتراست  ؟

همسفر فهیمه د: چون انسان در ماه مبارک رمضان کارهای ضدارزشی انجام نمیدهد و حس هایش پالایش شده است و قدرت جذبش بیشتر می شود .

خانم زهره: بله منظور از اینکه ثوابش بیشتر است یعنی اینکه در ماه رمضان انسان از خواندن قرآن چیز بیشتری گیرش می آید اولاٌ به دلیل دوری از ضد ارزشها حس هایش قوی تر می شود و دوما به دلیل اینکه تزکیه و پالایشی که در جسم صورت می گیرد حس قوی تر می شود اگر دهانی بسته شد دهانی دیگر برای تو باز می شود یعنی این دهان فیزیکی اگر بسته شد حس هایت باز می شود.

آموزشهای کنگره و گوش دادن به این سی دی ها در کنگره این را به ما می رساند که چقدر تا حالا معنای کلمات را اشتباه متوجه می شدیم  مثلا یکی اینکه قبلا انسان های پرهیزکار را چه انسان هایی می دانستیم ؟ انسان هایی که کار های خوب انجام می دهند و خدا را می پرستند و نماز و روزه می خوانند ولی اینجا چقدر قشنگ می گوید انسان های پرهیزکار یعنی همان وادی پنجم،یعنی پرهیز کار.یعنی از یکی سری کارهای ضد ارزشی خود داری کند. بعضی از معنی کلمات در خودشان نهفته است  .گاهی ما متوجه نمی شدیم ما می گفتیم انسان های صالحی هستیم و فکر می کردیم که انسان صالح کسی است که خداپرست باشد. اما انسان صالح چه انسانی است؟ انسانی است که در صلح باشد با خودش با جامعه اش با اطرفیانش . با هم لژیون هایش و در آرامش باشد و خودش را دوست داشته باشد تازه متوجه می شویم که انسان صالحی هم نیستیم و با خودمان جنگ داشتیم، چه رسد به مسافرانمان . تازه آمده ایم که در مسیر بیفتیم و یاد بگیریم .از آن موقع تا حالا بازی در ناآگاهی بود  الان که در آگاهی هستیم باید در صلح باشیم .پس انسان صالح کسی است که در آرامش است وانسان پرهیزکار انسانی است که از بسیاری از کارها دوری میکند یعنی پله های وادی پنجم  را انجام می دهد .و آقای امین معنی واژه ها را تک تک دارند برای ما روشن می کنند که در این سی دی معنی کفر را برای ما باز می کنند.

همسفر معصومه : هر کسی در ماه مبارک رمضان مطالعه داشته باشد چه  قران چه کتاب های دیگر قدرت جذبش بالاتر می رود و مطالب را بهتر می فهمد و خیلی ها می گویند که  مولانا مال ماست و هر کسی که از اشعار مولانا استفاده کند مولانا مال آن است.

 معجزه ای دیگر که در کنگره اتفاق افتاد معجزه سیگاربود که وقتی درمان را شروع کردیم بعضی روزی سه پاکت سیگار مصرف می کردند و می گفتند برای درمانشان بهتر است و نشئگی شان بیشتر است و درمانش بهتر است ولی بعداز سکته  آقای مهندس وقتی آقای مهندس گفتند سیگار مرا بیاورید همه تعجب کردند که یعنی همان آدامس و آن را سیگار می دانستند . و درمان dst با درمان نیکوتین تکمیل شد. و در حال حاضر مسافران می توانند با در سفر اول درمان سیگار را هم شروع کنند.

 خانم زهره : آقای امین می گویند مصرف سیگار در طول سفر اول تاثیر منفی دارد چون کسی که در طول سفر سیگار مصرف میکند یک مقدار از انرژی اش صرف مهار و خنثی کردن تخریب سیگار می شود این را آقای حکیمی باز کردند.

همسفر سمیه : آقای حکیمی گفتند به این نتیجه رسیده ایم که درمان سیگارهم در سفر اول باید شروع شود چون در کیفیت سفر اول خیلی تاثیر دارد و دلیل اینکه سیگارکیفیت سفر را پایین می آورد این است که وقتی که متد dst اجرا می شود و 21 روز تمام می شود و مقدار ot کم می شود آن موقع مقدار دارویی که به بدن می دهیم صرف بازسازی سیستم ایکس باید شود و شخصی که مصرف سیگار دارد مقداری از این ot صرف از بین بردن عوارض سیگار روی بدن می شود و بدن آن نیرویی که صرف مضرات سیگار شده را کم می آورد و این همان کیفیت سفر را پایین می آورد .

خانم زهره : آقای حکیمی گفتند که تریاک هم خاصیت دارویی دارد و هم خاصیت مخدر بودن . شربت تریاک هم خاصیت دارویی دارد هم خاصیت مخدر بودن را . و وقتی کسی تریاک را با سیگار همزمان مصرف می کند آن بخش دارویی تریاک نمی گذارد ضرر زیادی به بدن وارد کند و آن بحث تخریبی سیگار را می گیرد اما وقتی که مسافر در سفر قرار می گیرد و آرام آرام موادش را کم می کند و شربت تریاک را کم  می کند ،وقتی سیگار مصرف میکند، آن وقت بخش دارویی نمی تواند جوابگوی تخریب سیگار شود، آن وقت است که کسی که به پایان سفر می رسد، زیاد حالش خوب نیست و پاهایش درد گرفته است . آقای حکیمی گفتند شاید شخص دراین صورت گاهی در سفر دوم هر چه به پزشک می رود شاید کلیه درد یا پادرد گرفته باشد و متوجه نیستند که علت چیست واین به دلیل مصرف سیگار است البته با این حرف حس هایتان نسبت به مسافر خراب نشود که چرا مصرف سیگار دارند به موقع اش سیگار را هم ترک می کنند .و همزمان باسفر روش درمان سیگار را هم شروع کنند و چون وقتی وارد سفر دوم شدند سخت سفر سیگار را شروع می کنند.

همسفر زهره م: آقای امین می گویند که در کلام الله کلمه کفر خیلی تکرار شده در آیه 7 سوره بقره از کفر صحبت شده و تا آخر قران خیلی تکرارشده است وقتی کفر می گوییم ذهنمان به این می رودکه کسی که خدا را قبول ندارد و یا اصحاب قریش  .ولی قران خاصیتش این است که جاری است و مربوط به 1400  سال پیش نیست  و اگر عمیق تر فکر کنیم و جاری است و زمان و مکان خاصی را در برندارد اگر این گونه بود اعتبارش را از دست می داد . و چون قران حقیقت است و تا ابد باقی می ماند . موضوعی که در قران تکرار شده یعنی اینکه خیلی اهمیت دارد . در تعریفی که از نفس شده یعنی چیزی که موجودیت دارد در ظاهر و باطن و خاصیت اش این است که خواسته دارد خاصیت معقول دارد و باعث رشد ما می شود و خاصیت نامعقول دارد و ما را از مسیرخارج می کند .

تعریف شرک چیست و چه نتیجه ای دارد ؟

کسانی که  به فرامین الهی عمل نکنند مشرک هستند یعنی به فرمان شیطان و نیروهای بازدادنده گوش می دهند و خواسته های نامعقول و کارهای ضد ارزشی انجام می دهند.

 همسفر زهره : قبلا می گفتیم شرک یعنی اینکه شریک برای خدا قائل شویم  اما شرک یعنی اینکه ما خواسته های نامعقول انجام دهیم و کارهای ضد ارزشی انجام دهیم .

خانم زهره : ما کسانی که غیر از خدا را می پرستید مشرک می دانستیم مثلاکسانی که گوساله وگاو و بت می پرستیدند مشرک می دانستیم ولی خودمان را مشرک نمی دانستیم  ولی الان متوجه شدیم کسانی که فرامین الهی عمل نکنند مشرک هستند یعنی به فرمان شیطان و نیروهای بازدادنده گوش می دهند .

نتیجه شرک : طبق قانون عمل و عکس العمل دامنه انتخاب، برای ما کم می شود مثلا کسی که مصرف مواد دارد به فرمان خواسته نامعقول می رودو محدودیت برایش ایجاد می شود عمل شرک را انجام می دهد .

کسی که از راه غیر معقول پول در می آورد در انتخاب خداوند شریک قائل شده و طبق قانون عمل و  عکس العمل شریکی برای خودش ایجاد شده و توان خرج کردن را بهش نمی دهد یعنی پول دارد ولی نمی تواند خرج کند .و دامنه اختیارتش کم می شود .

کفر چیست و چه نتیجه ای دارد ؟

مفهوم عام کفر : پنهان کردن و پوشاندن و پرده کشیدن .

کفر به معنای خاص : کافر شدن نسبت به خداوند. یعنی پنهان کردن خداوند  .

نتیجه کفر: 

 1- وقتی ما خوبیهای دیگران را نمی بینیم خداوند هم بر خوبیهای ما پرده می اندازد.

2- با توجه به آیه قران « اشربوا فی قلوبهم   العجله بلکفر» :   نوشانده شد بر قلبهایشان عجله به دلیل کفرشان. یعنی انسانهایی که می آیند و خوبیهای دیگران را نادیده می گیردند  در فاز عجله می افتند. یعنی قدرت زیبا دیدن از آنها گرفته می شود.

همسفر مرضیه : انسان برای اینکه منفعتی می خواهد به خودش برسد یک حقیقتی را پنهان می کند و می پوشاند مثلا در جایی شاید شهادت دادن ما شاید به نفع کسی باشد ولی ما فکر می کنیم که شهادت دادن ما شاید به کار و کسب ما ضرر وارد کند به راحتی از آن شهادت دادن می گذریم و شهادت نمی دهیم و منفعت شخصی خودمان را در نظر گرفته ایم و وارد مقوله کفر می شویم .مثلا شاعری که در پیش ما شعری می گوید با اینکه که می بینیم که شعر شخص بهتر است حرفی دیگر می زنیم ودر مورد شعر آن شخص حرفی نمی زنیم چون احساس می کنیم که ممکن است شاید جایگاهمان را بگیرد .همچنین آشپزی .غذای کسی بهتر از ماست ولی اصلا به رویش نمی آوریم .

همسفر زهره م: قبلا وقتی مسافرم کارهای خوبی می کرد اصلا نمی گفتم فقط نقاط منفی او را می گفتم .

سوال همسفر فهیمه الف : آیا با کسانی که زیباییها را می بینند و به روی خودشان نمی آورند باید مثل خودشان رفتار کنیم ؟

آقای امین می گویند سعی کنیم جهان بینی را روی خودمان کار کنیم اگر جهان بینی را بخواهیم روی دیگران کار کنیم فاجعه به بار می آید پس به جای اینکه بخواهیم بگوییم خودمان کافر هستیم می گوییم فلان شخص که اینطور می گوید یعنی کافر ، این مطلب را بایدروی خودمان کار کنیم نه دیگران . اصلا مهم نیست دیگران با چه حسی و به چه دلیلی این کار را می کنند و خوبیهای ما و دیگران را پنهان می کنند من خودم مهمم  و علت اینکه چرا خوبیهای دیگران را به رویشان نمی آورم و پنهان می کنم را فقط خودم می دانم.

وقتی انسان خوبیهای دیگران را پنهان می کند خیلی علت ها می تواند داشته باشد: یکی از علتهایش این است که حسادت دارد یک موقع به دلیل منیت است گاهی به دلیل منفعت شخصی است که زیر مجموعه منیت است که می ترسدجایگاهش را از دست بدهد گاهی به دلیل حس های بسته مان که نمی خواهیم خوبیهای دیگران را به رویش بیاوریم . می بینیم چطور صفت ضدارزش منیت٬ حسادت و ... باعث می شود که ما کفر بورزیم.(ساختارهای منفی به صورت شبکه ای عمل می کنند)

ما باید زیباییها را ببینیم و لذت ببریم من باید باحس قشنگ زیباییها را ببینیم  و به زبان بیاوریم تا دچار صفت کفر نشویم .

 همسفر الهه : لاکفرن السئیات قران در مقابل خوبی از سیئات استفاده میکند اگر شما ایمان آوردید طبق قانون بازتاب که اگر مثقال کار خوب انجام دادی آن به تو باز می گردد اگر بدیها را ندیدید و زشتیها را پنهان گردید من هم در مقابل شما زشتیها و پلیدیهایتان را پنهان می کنم . و گاهی انسان اگر  آن روی، زشتیهایش باشدکسی طرفش نمی آید و اگر اگر خوبیهای دیگران را بگوییم خداوند زشتیهایمان را می پوشاند و خوبیهایمان را نمایان می کند .

خانم زهره : به چه دلیل باید دیگران زیباییهای مارا ببینند و خوبیهای ما رو باشد  ؟

خیلی تعیین کننده است که انسان در مسیری که قرار دارد خوبیهایش رو می آید یا بدیهایش. اگر خوبیهایش رو آید همه جا موفق می شود و در نتیجه خوبی می بیند. همه از او خوششان می آید. اما اگر بدیهایش رو آید شما عیب تان رو باشد، یعنی اینکه همه جنس های خرابت را در ویترینت بگذاری و دیگران به  سمتت نمی آیند. ما به عنوان یک انسان خیلی مهم است که دیگران ما را دوست داشته باشند . و با اعمال خودمان خوبیهایمان را می توانیم رو کنیم و برای اینکه دیگران دوستمان داشته باشند باید خوبیهای دیگران را ببینیم و به آنها بگوییم تا دیگران هم زیباییهای ما را ببینند .

نتیجه دوم کفر :

همسفر افسانه : آقای امین به آیه سوره 93 بقره اشاره می کنند و می گویند «اشربوا فی قلوبهم   العجل بالکفر » .  یکی از نشانه های کفر نوشاندن عجله در قلبهای آنهاست.  انسان های کافر در همه کارهای خود عجله می کنند عجله کردن یعنی از کنار هر موضوعی سریع رد شویم یعنی رد شدن از کنار یک تصویر تا تابلوی زیبا باعث می شود یک پرده روی چشم ما کشیده می شود و باعث می شود ما زیباییها را نبینیم .

خانم زهره :  «اشربوا فی قلوبهم   العجل بالکفر» :   نوشانده شد بر قلبهایشان عجله به دلیل کفرشان. یعنی انسانهایی که می آیند و خوبیهای دیگران را نادیده می گیردند  در فاز عجله می افتند یعنی قدرت زیبا دیدن را ازما میگیرند کنگره می آییم ولی قدرت دیدن زیباییهای کنگره را ندارم تفکر کنیم که چرا باید اینجا باشیم، تابلو نقاشی که هنرمندانه کارشده را زیبا نمی بیینم ،بزرگ  شدن بچه ام را نمی بینم ، رهایی ها را نمی بینم ،زنده شدن انسان ها را در کنگره نمی  بینیم یعنی همه اینها را یک امر عادی می بینم و لذت نمی برم. تازه فهمیدیم که قرآن چه می گوید نوشانده شد بر قلبهای آنان عجله . شکر که اینجا آمده ایم که معانی قران را درک کنیم . ما بسیاری از زیباییها را نمی بینیم و عجله می کنیم .

فرق بین اسلام آوردن و ایمان آوردن :

همسفر مرضیه :در سوره حجرات می گوید نگویید ایمان آوردم بگویید اسلام آوردم یعنی اینکه انسان ممکن است مسلمان باشد ولی کافر هم باشد یعنی حقیقت را پنهان کرده و تا به ایمان حقیقی برسد زمان می برد شاید ما مسلمان باشیم ولی ایمان نداریم . مسلمان شدن آغاز راه است و برای ایمان آوردن راه طولانی در پیش داریم. باید از کفر بگذریم تا به ایمان برسیم .

شما زمانی می توانیدعلم کنگره را کاربردی کنید که ناخودآگاه در قضیه ای قرار بگیرید و بگویید مثلا سی دی کفر این  را  می گفت این یعنی دارم اجرایش می کنم یا مثلا وادی اول یا پنجم این را می گوید.

موضوع بحث هفته آینده: امتحان از جهان بینی ۲ + سی دی شو شود + ادامه وادی دوم 

نویسنده: همسفر رویا

 

 




طبقه بندی: گزارش عملکرد لژیون، 
برچسب ها: کنگره ۶۰، سی دی کفر، عملکرد لژیون،  

تاریخ : پنجشنبه 12 مرداد 1396 | 07:43 ق.ظ | نویسنده : همسفر رویا | نظرات
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.